Herinstalleren Papsoftware op andere computer nadat de oude computer het begaf.

Home Forums Forum Herinstalleren Papsoftware op andere computer nadat de oude computer het begaf.

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #819 Reageer
      Fank
      Gast

      Vorige week begaf mijn laptop het. Repareren bleek geen optie vanwege de kosten.
      Paar dagen geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht.
      Ik ben al mijn opgeslagen programma’s etc aan het installeren op de nieuwe laptop. Zo ook Papsoftware.
      Het her installeren gaf in principe geen problemen, totdat ik PAP opstartte om mijn backup te restoren.
      De volgende foutmelding kreeg ik: OPERATING SYSTEM ERROR 5
      Mogelijke oplossingen 1: kijk of de backup op read-only(alleen lezen) aangevinkt is. zet deze uit!!!
      2: Via zoeken (even met muis over de rechterzijkant beeldscherm) naar Services
      Zoek SQL Server PAPEXPRESS op. In de laatste kolom moet Local system staan.
      Zoniet dan veranderen. Gaat heel makkelijk door je rechtermuisknop te gebruiken
      en volg de aanwijzingen.

      Is de restore van Backup klaar, dan vraag PAP om een sleutel aan te vragen. Deze krijg je persoonlijk uitgereikt
      door PAP. Je krijgt een melding, dat je misschien multigebruiker bent. Geef dan op welke soort gebruiker je bent.

      succes

    • #820 Reageer
      Admin
      Gast

      Dank voor de input.
      Nog 3 opmerkingen hierover:

      – OPERATING SYSTEM ERROR 5 betekent dat de sql server account geen leesrechten heeft op het .bak bestand
      Naast jouw oplossingen kun je ook het volgende doen.
      Klik met rechtermuisknop op het .bak bestand. Kies eigenschappen ->beveiliging -> toevoegen -> geavanceerd -> nu zoeken en zoek de groep everyone of iedereen. Geeft deze groep de rechten volledig beheer of full control op het .bak bestand.
      Het SQL server proces kan dan het .bak bestand altijd lezen en error 5 treedt niet meer op.

      – Een andere fout die vaak optreedt bij restore is ‘database in use’. Sluit het grote scherm van Pap op achtergrond zodat de database niet meer in gebruik is en overschreven kan worden. Soms lukt dit ook niet meer en moet je ook nog even SQL server herstarten via start->alle programma’s microsoft sql server 2005-> surface area configuration->surface area configuration for services and connections.

      – Als je windows usernaam gewijzigd is op de nieuwe pc moet je inloggen in Pap onder de oude usernaam met offline wachtwoord. Meestal weet men dit niet meer. Tegenwoordig is standaard papsoftware het offline wachtwoord tenzij je dat zelf een keer gewijzigd hebt.

Weergave van 1 reactie thread
Reageer op: Herinstalleren Papsoftware op andere computer nadat de oude computer het begaf.
Mijn informatie:




89 + = 91