Assembleren artikelen

Home Forums Forum Assembleren artikelen

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #1068 Reageer
      Joris
      Gast

      Graag een advies voor het volgende.

      Ik koop onderdelen in bij mijn vaste leverancier, deze komen de artikelen worden dus verhoogd met het aantal dat ik besteld, en geleverd zijn.

      Vervolgens maak ik van die onderdelen een computer.

      De onderdelen worden dus weer in mindering gebracht in de voorraad, en de voorraad van de het computersysteem moet verhoogd worden.

      Dien ik deze handelingen handmatig te doen, of zijn er makkelijkere mogelijkheden in PAP?

    • #1069 Reageer
      Admin
      Gast

      Dat is helemaal mogelijk met Pap.

      Je gebruikt daar de recepten voor (is een apart tabblad bij de artikelen).

      Maak een recept voor een pc uit de onderdelen

      Makkelijkst voor jou is om het eindproduct niet apart (administratief) te assembleren maar het product via een verkooporder direct als recept te verkopen.

      Je hebt daarvoor de knop (doos met pijltje erdoorheen) rechts van de normale artikel zoek knop

      De rest gaat min of meer vanzelf. In de factuur komt het eindproduct te staan (al-dan-niet met de onderdelen gespecificeerd). Bij levering worden de onderdelen afgeboekt van je voorraad.

    • #1070 Reageer
      Joris
      Gast

      Dat dacht ik al zoiets, en tot zover kom ik eruit, toch heb ik nog een vraag.

      Ik heb tegenwoordig een showroom en wil daar het geassambleerde systeem in plaatsen, daarnaast wil ik de systemen op voorraad hebben. maar op de door jou genoemde wijze blijven de onderdelen in voorraad staat, terwijl die dus eigenlijk in een compleet systeem zetten.

      Is daar ook een oplossing voor?

    • #1071 Reageer
      Admin
      Gast

      Dat kan ook makkelijk maar gaat net even anders.
      Maak een ‘verkoop’ order aan (klant neem je je eigen bedrijf).
      Kies nu de linkerknop met voorraad-doosje ipv de rechterknop met pijltje erdoor
      Artikelzoekscherm opent zich, daar kies je wel de knop met doosje en pijltje erdoor.
      Kies recept en aantal. Assembleren zet je aan, samengesteld artikel zet je uit. Klik op knop met vinkje rechtsonder.
      Op deze manier voer je een assemblage order in.
      Klik op de knop voor leveren (tabblad facturatie en levering) en je hebt je voorraad gemuteerd door eindproduct bij te tellen en de onderdelen af te trekken

Weergave van 3 reactie threads
Reageer op: Assembleren artikelen
Mijn informatie:




7 + 3 =