Verwerken creditcard in bankboek

Home Forums Forum Verwerken creditcard in bankboek

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #933 Reageer
      Leon
      Gast

      Creditkaart betalingen die als 1 regel op het bankafschrift staan. Is daar nog een slimme manier voor of moet dat handmatig?

    • #936 Reageer
      Admin
      Gast

      Daar zijn verschillende mogelijkheden voor, uiteraard roeiend met de riemen die je hebt.

      1)- Misschien is het mogelijk de creditcardcompany te vragen de boekingen gesplitst te doen. Banken doen dat bv op aanvraag bij sepa betalingen. Maar meestal kan dit bij visa ed niet.

      2)- Wat de meesten doen is het volgende: Alle uitgaven per creditcard boek je waarschijnlijk in via inkoopboek. Daar kun je kiezen voor afboeken op tussenrekening. Heb je daarvoor een tussenrekening (balans , overig) bv genaamd ’tussenrekening visa’ dan zijn de openstaande posten al direct afgeboekt. In bankboek hoef je dan alleen de gehele betaling maar op diezelfde rekening weg te boeken. Dan is alles weer in evenwicht.

      3)- Wat ook steeds vaker gedaan wordt (meestal bij paypal en dergelijke voor klanten met webshop) is dit: De gespecificeerde afschriften van bv paypal kunnen worden ingelezen in een excel macro (voorbeelden daaarvan heb ik hier beschikbaar). De macro converteert de afschriften naar een importeerbaar formaat in Pap (algemeen formaat pap) . Maak dan een ‘pseudo-bankrekening’ aan in Pap met een pseudo rekeningnummer erbij. Je leest dan de afschriften in alsof het een echte bankrekening is. Betaling via echte bank verwerk je dan weer via een tussenrekening.

      Ik denk dat optie 2 voor jou het meest praktisch is.

Weergave van 1 reactie thread
Reageer op: Verwerken creditcard in bankboek
Mijn informatie:




+ 63 = 70