error 5 bij backup maken

Home Forums Forum error 5 bij backup maken

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #1034 Reageer
      Rigo
      Gast

      Regelmatig maak ik een back-up van de Pap database.
      Wanneer ik het programma verlaat vraagt hij voor een back-up, op regelmatige tijdstippen voer ik dit uit. (afhankelijk van de ingevoerde data).
      Gisteren klikte ik op back-up maken, hij vraag dan nog of ik het zeker weet (klein sub-menu) en dan zit alles vast en is alleen nog een reset via taakbeheer mogelijk.
      Wij werken onder windows 8.1.

      Soms krijg ik een foutmelding: ‘operating system error 5(error not found)’
      Kan iemand aangeven wat ik moet nazien of welke gegevens je nodig hebt om dit probleem te bekijken?

    • #1035 Reageer
      Helpdesk
      Gast

      Error 5 komt vrij vaak voor helaas, is makkelijk te verhelpen als het goed is.
      Waarschijnlijk heb je (of beter gezegd het backup proces van sql server) niet voldoende rechten om naar de gekozen map te schrijven.
      Maak een mapje aan bv c:\backups\ Klik erop met rechtermuisknop ->eigenschappen->beveiliging. Geef de gebruikersgroep ‘everyone’ of ‘iedereen’ de rechten ‘full control’ of ‘volledig beheer’

      Bij maken van de backups verwijs je in het vervolg naar deze map dus bv: c:\backups\backup_pap_data_xxxx.bak
      Als het goed is werkt alles dan weer gewoon.

Weergave van 1 reactie thread
Reageer op: error 5 bij backup maken
Mijn informatie:




35 + = 45