Verzendkosten in Ordermodule

Home Forums Forum Verzendkosten in Ordermodule

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #709 Reageer
      Alize
      Gast

      Ik heb met een klant een afspraak dat hij boven bedrag x de verzendkosten €5 lager zijn en bij bedrag y, hij geen verzendkosten betaald.

      Nu kom ik in de staffels voor verzendkosten wel een regel tegen op basis van gewicht, maar niet op basis van prijs.
      De prijs werkt dan alleen weer met korting percentages.

      Is er een manier om dit door te voeren?

    • #710 Reageer
      Admin
      Gast

      Verzendkosten zijn bedoeld om het makkelijker te maken de tarieven van transporteur door te rekenen.
      Maar er zijn altijd uitzonderingen.
      Verzendkosten berekenen uit een combinatie van gestaffelde berekening a.d.h.v. gewicht én totaalprijs wordt bijna nooit gebruikt en ook wel erg ingewikkeld. Op basis van totaalprijs kan dus niet.

      In zo’n geval zou je beter een actie kunnen aanmaken bij de klant met ‘pop-up’ daarbij aangevinkt.
      Dit zorgt ervoor dat je bij openen order telkens even herinnerd wordt aan de 5,- korting die is afgesproken.

      In het algemeen:
      Verzendkosten-staffels kunnen makkelijk zijn, maar in de meeste gevallen is het makkelijker om gewoon een artikel ‘verzendkosten’ te maken met een variabele prijs en zo je verzendkosten in te vullen. Je hoeft dan bv. ook geen gewicht per artikel bij te houden.

    • #711 Reageer
      Alize
      Gast

      > Verzendkosten-staffels kunnen makkelijk zijn, maar in de meeste gevallen is het makkelijker om gewoon een artikel ‘verzendkosten’
      > te maken met een variabele prijs en zo je verzendkosten in te vullen. Je hoeft dan bv. ook geen gewicht per artikel bij te houden.

      Top, dat werkt inderdaad super goed!
      Later boek ik de opbrengst van dat artikel dan door aan de kruispost, die ik heb voor verzendkosten (bv PostNL) heb. alle rekeningen van postNL gaan daarnaartoe. Het verschil gaat dan naar de kostenpost verzendkosten.

Weergave van 2 reactie threads
Reageer op: Reactie #710 in Verzendkosten in Ordermodule
Mijn informatie:




+ 82 = 84

Annuleer