Restore

Home Forums Forum Restore

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #1030 Reageer
      Robbert
      Gast

      Vandaag heb ik na enige tijd pap software opnieuw geïnstalleerd. In het verleden was is penningmeester van een kleine vereniging en ik gebruikte pap voor de boekhouding. Na een wisseling en overdracht komt de boekhouding nu toch weer bij mij terug. Ik wilde daarom met mijn nieuwe installatie de oude back up laden via de restore van bestand functie. Ik krijg echter een foutmelding. Die luidt:

      An exception occured while executing a Transact-SQL statement or batch. Cannot open backup device….Operating system error 5 (toegang geweigerd). RESTORE FILELIST is terminating abnormally

      Hebben jullie een idee wat er misgaat? Het zou me wat waard zijn als we de oude boekhouding gewoon weer kunnen inladen in plaats van hem opnieuw te moeten opbouwen.

    • #1031 Reageer
      Helpdesk
      Gast

      – OPERATING SYSTEM ERROR 5 betekent dat de sql server account geen leesrechten heeft op het .bak bestand
      Klik met rechtermuisknop op het .bak bestand. Kies eigenschappen ->beveiliging -> toevoegen -> geavanceerd -> nu zoeken en zoek de groep everyone of iedereen. Geeft deze groep de rechten volledig beheer of full control op het .bak bestand.
      Het SQL server proces kan dan het .bak bestand altijd lezen en error 5 treedt niet meer op.

      – Een andere fout die vaak optreedt bij restore is ‘database in use’. Sluit het grote scherm van Pap op achtergrond zodat de database niet meer in gebruik is en overschreven kan worden. Soms lukt dit ook niet meer en moet je ook nog even SQL server herstarten via start->alle programma’s microsoft sql server 2005-> surface area configuration->surface area configuration for services and connections.

      – Als je windows usernaam gewijzigd is op de nieuwe pc moet je inloggen in Pap onder de oude usernaam met offline wachtwoord. Meestal weet men dit niet meer. Tegenwoordig is standaard papsoftware het offline wachtwoord tenzij je dat zelf een keer gewijzigd hebt.
      .

    • #1033 Reageer
      Robbert
      Gast

      Het is gelukt! Dank!

Weergave van 2 reactie threads
Reageer op: Restore
Mijn informatie:




8 + 1 =