Restore backup bestand

Home Forums Forum Restore backup bestand

Weergave van 7 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #5518 Reageer
      Ad Rollof
      Gast

      Beste Admin,

      Ik heb PAP opnieuw geinstalleerd en heb geprobeerd een backup bestand terug te zetten via restore. ik krijg echter iedere keer exception error wegens password failure. Weet u hoe ik dit kan oplossen ?

      Mvgr,
      Ad Rollof

    • #5521 Reageer
      Admin
      Sleutelbeheerder

      Hallo Ad,

      Na de overgang naar SQL Server 2014 in de nieuwste versie van Pap is het niet meer mogelijk om backups in te lezen die nog gemaakt zijn in oudere versies van Pap.
      Reden hiervoor: De eerdere versies van Pap maakten gebruik van password-beveiligde backup (.bak) bestanden (gemaakt in SQL Server 2005). Het nieuwe SQL Server 2014 accepteert echter geen passwords meer in de backup bestanden.
      Bij overgang naar een nieuwe PC kan dit dus deze problemen geven die gelukkig makkelijk op te lossen zijn:

      Op je oude PC heb je nog steeds Pap geinstalleerd staan. Deze versie werkt nog met SQL Server 2005.
      Voer op deze oude PC een upgrade uit naar de nieuwste versie van Pap. Zie hiervoor: http://www2.papsoftware.nl/upgrade/
      Lees het stukje bovenaan en installeer naast de upgrade ook SQLSysClrTypes.msi en SharedManagementObjects.msi.
      Hierna kun je op je oude PC opnieuw een backup maken van je database. De backup wordt dan in SQL 2005 gemaakt maar heeft geen password meer.

      Deze backup kan dan vervolgens weer worden ingelezen op je nieuwe PC met SQL 2014.

      • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 10 maanden geleden door Admin.
    • #5523 Reageer
      Admin
      Sleutelbeheerder

      PS: Ik ging ervan uit dat je Pap geinstalleerd hebt op een nieuwe PC.
      Het kan ook zijn dat je op je oude PC Pap gede-installeerd hebt en opnieuw geinstalleerd (je bent dan dus op dezelfde PC blijven werken).
      In dat geval staat SQL Server 2005 er gewoon nog op. Dit betekent dan weer dat je geen backup hoeft in te lezen. De oude database staat er nog gewoon bij in het lijstje maar heeft alleen een andere naam gekregen.

      Kies bij opstarten voor de andere database (met nieuwe naam) en je probleem is ook opgelost.

    • #5524 Reageer
      Ad Rollof
      Gast

      Beste sleutelbeheerder,

      Ik ben idd op dezelfde pc blijven werken. Ik had eerst een backup gemaakt, daarna oude versie van PAP (maar ook SQL 2005) verwijderd, daarna PAP opnieuw geinstalleerd (en SQL 2014) en daarna geprobeerd om backup terug te zetten. Maar dit is helaas niet gelukt. Er staat toch een antal jaren historie in de backup.

      Zou u me kunnen laten weten wat nu de oplossing is. Alvast bedankt.

      Mvgr,
      Ad Rollof

    • #5525 Reageer
      Ad Rollof
      Gast

      Beste sleutelbeheerde,

      Ik heb ook sql2005 reeds verwijderd. Hoe kan ik dit probleem toch nog oplossen. In de backup staat diverse jaren historie.

      Kan u me meedelen wat nu nog de mogelijkheden zijn.

      Mvgr,
      Ad Rollof

    • #5530 Reageer
      Admin
      Sleutelbeheerder

      De-installeren en opnieuw installeren van Pap terwijl je gewoon op dezelfde computer wilt blijven werken is nooit een goed idee. Daarvoor is de upgrade bedoeld.
      Bij opnieuw installeren moet je sowieso weer een overzetting van je licentiesleutel aanvragen. Dat levert ons hier weer extra administratie op.
      Opnieuw installeren van SQL Server is al helemaal overbodig, zelfs als je Pap om wat voor reden dan ook hebt gedeinstalleerd.
      Het is de bedoeling dat je gewoon in SQL 2005 blijft werken zolang je niet overgaat op een nieuwe PC. SQL 2005 werkt net zo goed als 2014. Bij vervanging van je PC kom je t.z.t. vanzelf een keer op 2014 uit.
      Nu heb je een probleem dat door ons moet worden opgelost. Stuur ons je backup via we transfer. Deze zal dan hier worden aangepast en teruggestuurd waarna de backup geschikt is voor inlezen in 2014.

    • #6008 Reageer
      Pierre
      Gast

      Beste admin (sleutelbeheerder),

      Door een crash heb ik geen toegang meer tot mijn oude computer. Nu heb ik PAP opnieuw geïnstalleerd en kan ik een oude back-up niet terugzetten op mijn nieuwe laptop (vandaag de sleutel ontvangen). Is het mogelijk mijn oude back-up aan jullie toe te sturen om deze alsnog toegankelijk te maken voor de nieuwe PAP versie?

      Alvast bedankt.

    • #6011 Reageer
      Admin
      Sleutelbeheerder

      Ja hoor, doe maar

Weergave van 7 reactie threads
Reageer op: Reactie #5523 in Restore backup bestand
Mijn informatie:




6 + 3 =

Annuleer