Onbekend artikel (barcode) in order module

Home Forums Forum Onbekend artikel (barcode) in order module

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #715 Reageer
      Alize
      Gast

      Al mijn artikelen hebben artikelcode’s. Nu is er in de order module onder de tab artikelen een handige ‘quick add’ waarbij je het aantal en het artikelcode of barcode kan ingeven.

      Voorheen hield ik in PAP mijn voorraadadministratie ook bij. Dat was vorige week omgezet. Nu heb ik sindsdien nieuwe artikelen aangemaakt (dmv van copy-paste, dus veel kan er niet fout zijn gegaan). Helaas worden deze door niet door de ‘quick add’ herkend. Echter, in het zoekscherm artikelen staan ze wel, met de juiste artikelcode.

      Wat kan ik hebben fout gedaan?

    • #716 Reageer
      Alize
      Gast

      Ah, ik denk dat ik zie wat er fout is gegaan:
      In het zoekscherm, staat in de column code wel de artikelcode, maar in het zoekveld barcode (ctrl+shift+a), staat het niet.

      Als ik nu in het artikel bewerkveld de artikelcode ook onder barcode toevoeg (tab algemeen), kan ik wel snel artikelen aan mijn inkoop/verkoop order toevoegen.

      Dat was het dus!

    • #717 Reageer
      Admin
      Gast

      Het veldje waarop je doelt is bedoeld voor barcodes, niet artikelcodes. Je kunt zo een scanner gebruiken als er een barcode op de verpakking staat.
      Een artikel kan meer dan 1 barcode hebben, maar elke barcode moet uniek zijn in het gehele artikelbestand.
      Geadviseerd wordt om voor elk artikel altijd ook een ‘barcode’ in te vullen, dat kan later makkelijk zijn voor bijwerken prijzen vanuit Excel bijvoorbeeld.

      De artikelcode is net weer even iets anders, dit is de code zoals je die zelf bv. in factuur wilt afdrukken (is dus niet altijd de barcode die op de verpakking staat).

      In jouw geval als je de quick add wilt gebruiken moet je dus bij nieuwe artikelen de ingevulde artikelcode ook overnemen bij barcode. Dan werkt ’t wel.

    • #718 Reageer
      Alize
      Gast

      Ah, sorry onze berichten hebben elkaar gekruist. Wederom dank voor jouw snelle antwoord (daar raak ik nog verwend van 😉 ).

      Ik zal de barcodes ook toevoegen, dan heb ik mijn hele set compleet.

Weergave van 3 reactie threads
Reageer op: Onbekend artikel (barcode) in order module
Mijn informatie:




8 + 2 =