Hallo.
Mijn naam is Onno de Vries en gebruik al een aantal jaren Pap Software voor mijn bescheiden boekhouding.
Mij vraag over hoe het beste te handelen:
Mijn laptop waar Pas op staat is gecrasht. Dat is mij twee jaar geleden ook al overkomen dus nu heb ik een nieuwe gekocht om dit probleem niet nogmaals te krijgen.
Ik heb net Pap op deze nieuwe laptop geïnstalleerd en nu vraagt het programma mij de nieuwe jaarlijkse licentie aan te vragen. Als ik dat nu zou doen en de nieuwe licentie in Pap zet draait het programma maar mijn back-up moet er nog op om verder te kunnen waar ik met mijn boekhouding gebleven was. Zonder deze jaarlijkse licentie kan ik mijn back-up niet installeren voor zover ik weet.
Maar, nadat ik mijn jaarlijkse licentie heb geïnstalleerd (en Pap weer draait) ga ik mijn back-up er op zetten om verder te kunnen met mijn boekhouding. En dan weet ik uit het verleden dat hij weer om een licentie gaat vragen voor deze back-up die ik dus ook weer moet gaan aanvragen……….
Mijn concrete vraag is: is dit gewoon de juiste weg of bestaat er een betere om alles weer aan de praat te krijgen. Twee maal een licentie aanvragen lijkt mij niet erg handig.
Alvast bedankt en groet, Onno de Vries.