Invalid object name 'constanten'

Home Forums Forum Invalid object name 'constanten'

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #830 Reageer
      Erik
      Gast

      Vanwege een windows update heb ik PAP opnieuw geïnstalleerd. Ik had een volledige backup van het programma gemaakt, bij de restore (ik had PAP afgesloten en alleen het restore venster laten staan) kon ik alleen het bestand backupdevice1.bakmaster.bak terugzetten, bij de andere bestanden kreeg ik een melding dat het bestand in gebruik was. Toen ik het programma opnieuw opstartte kreeg ik de volgende melding:
      Er is een onverwachte fout opgetreden bij openen. Wij zullen u zo snel mogelijk verder helpen. Neem contact op met de helpdesk en vermeld de volgende fout: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Invalid object name ‘constanten’. regel: 710 foutnummer: -2147217865

    • #833 Reageer
      Admin
      Sleutelbeheerder

      Hallo Erik,

      Je schrijft: ‘bij de andere bestanden kreeg ik een melding dat het bestand in gebruik was’
      Dat kan wel eens gebeuren. Lees daarvoor het vorige onderwerp op dit forum, sql server herstarten lost dit gegarandeerd op.

      Maar wat je nu hebt gedaan helpt in ieder geval niet. Je hebt nu de backup van de verkeerde database teruggezet (master).
      Hierin staan geen Pap gegevens en de foutmelding komt daaruit voort.

      Je kunt het makkelijkst even Pap opnieuw installeren en dan wel de goede backup terugzetten.

    • #836 Reageer
      erik
      Gast

      Wat is dan de volgorde van restore? Ik heb 4 .bak bestanden (bakmaster, bakmodel, bakmsdb en bakPap_data). Ik heb ook nog los een backup van de gegevens (1 bestand).

    • #837 Reageer
      Admin
      Gast

      Het zal bij jou bakPap_data zijn.
      Ik denk dat je gebruik hebt gemaakt van de knop ‘backup alle databases’.
      Is handig als je veel Pap_databases hebt, jij hebt er maar 1 dus deze knop hoef je eigenlijk niet te gebruiken.
      Ook de 3 standaard sql databases (master model en msdb) worden mee gebackupt wanneer je ‘backup alle databases’ gebruikt, maar daar heb je normaal gesproken niet veel aan.
      Master model en msdb bevatten geen Pap-data en hoef je dus ook nooit te restoren.
      Pap_Data is bij jou de enige relevante database.

Weergave van 3 reactie threads
Reageer op: Invalid object name 'constanten'
Mijn informatie:




29 + = 34