Installatie onder Windows 2010

Home Forums Forum Installatie onder Windows 2010

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #4514 Reageer
      Frank
      Gast

      Ik prbeer een nieuwe installatie te doen onder Windows 10 Pro 64 Bit. Ik heb de 64 bit installatie gevolgd. ART geinstalleerd. Op het moment dat de installatie van sql2005 start komen er inderdaad wat waarschuwingen, maar de installatie gaat verder, tot aan het starten ven de sql instance PAPEXPRESS. Het starten blijft hangen.

      Workarounds?

      Dank.

    • #4518 Reageer
      Admin
      Sleutelbeheerder

      In de eerste plaats: 64 bits installatie van Pap is alleen voor als het echt niet anders kan. Als je geen Office 2010 (en dat in de 64bits variant) hebt sowieso niet aan beginnen! Installatiebestanden hiervoor staan ook niet meer op de site..

      Ik adviseer het volgende: de-installeer Pap en de access runtime. De-installeer alles van SQL server voor zover het erop staat (alles via configuratiescherm-> programma’s). Mochten er nog bestanden overblijven in de program files\microsoft sql server .. map deze verwijderen.

      Download de nieuwste 32bits versie van Pap via de site. Installeer Pap. Als SQL server daarna nog steeds niet wil starten vind je de log files in de Pap map of in de program files… map. Deze dan even opzoeken en emailen.

    • #4550 Reageer
      Frank
      Gast

      Dank voor de reactie. De 64 bit variant was voornamelijk een principe-kwestie, dus die heb ik voorlopig gelaten voor wat het is.

      Het voornaamste probleem zat in de installatie van sql2005 (ook de 32 bit variant). Hierbij ben ik met een schone WIndows 10 installatie begonnen. Bij de sql2005 installatie blijft deze hangen bij het starten van de sqlserver instance. Dit probleem wordt in diverse forums meermalen genoemd, maar gaat daar dan vaak over een versie zonder servicepacks. De oplossingen die daar geboden worden werken dan ook niet.

      Met het nodige debugwerk ben ik er achter gekomen dat het een localisation c.q. taal issue betreft, deels veroorzaakt doordat de locale/language waaronder system draait niet per se dezelfde is die de gebruiker heeft, ongeacht of die administrator is of niet.

      Dit heb ik als volgt opgelost:
      Aanpassen ‘Regional settings’ van de gebruiker (in dit geval het administrator account):
      Display language: English (United Kingdom)
      Input language: English (United Kingdom) – US
      Format: English (United Kingdom)
      Location: Netherlands

      Vervolgens op de tab ‘Administrative’ ‘Copy settings…’ gekozen, bij ‘Copy your current settings to:’ een vinkje gezet bij ‘Welcome screen and system accounts’ en vervolgen ‘OK’.

      Daarna een reboot.

      Hierna verliep de installatie vlekkeloos.

      Misschien dat iemand anders ook lol heeft van deze procedure.

    • #4565 Reageer
      Admin
      Sleutelbeheerder

      Dank voor de uitgebreide beschrijving. Ik ben dit zo niet eerder tegengekomen.

Weergave van 3 reactie threads
Reageer op: Reactie #4565 in Installatie onder Windows 2010
Mijn informatie:




+ 24 = 26

Annuleer