Grootboekrekeningnummer niet gevonden bij inboeken inkoopfactuur

Home Forums Forum Grootboekrekeningnummer niet gevonden bij inboeken inkoopfactuur

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #5929 Reageer
      Jannie Bos
      Gast

      Wanneer ik een inkoopfactuur voor 2019 wil inboeken staat de betreffende grootboekrekening niet in het keuze rijtje. Wel gewoon in het Grootboek zelf. Hoe los ik dit op? Heeft dit misschien te maken dat ik een nieuwe administratie voor 2020 heb aangemaakt?

    • #5934 Reageer
      Admin
      Sleutelbeheerder

      Nee, dat heeft niets te maken met het aanmaken van een administratie in 2020.
      Je ziet nu eenmaal niet vanzelf alle grootboekrekeningen in het inkoopboek.
      Normaal gesproken krijg je alleen rekeningen te zien die voor de BTW als ‘inkoop’ gekenmerkt zijn.
      Ga naar stamgegevens -> grootboek -> grootboekrekeningen … en kijk naar kolom: ‘BTW-soort’ bij de desbetreffende rekening.
      Je kunt evt. het type wijzigen door op rekening te klikken met rechtermuisknop en kiezen voor ‘BTW-type wijzigen’.

      Maar je kunt ook rekeningen van type ‘Overig’ in het inkoopboek gebruiken door rechtsonder : ‘Inkoop op grootboekrek. Overig’ aan te vinken.

    • #5939 Reageer
      Jannie Bos
      Gast

      Het is gelukt. Hartelijk dan voor de duidelijke uitleg.

      Vriendelijke groet,

      Jannie

Weergave van 2 reactie threads
Reageer op: Grootboekrekeningnummer niet gevonden bij inboeken inkoopfactuur
Mijn informatie:




9 + 1 =