Boekstuknummer inkoopfactuur

Home Forums Forum Boekstuknummer inkoopfactuur

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #4233 Reageer
      Jannie Bos
      Gast

      Is het mogelijk dat het boekstuknummers van de inkoopfacturen opeen volgend worden nummerd? Ik wil de inkoopfacturen op nummer archiveren. Zijn ze opeenvolgend genummerd dan kan ik zien of er eventueel eentje mist. Volgens mij moet het ook van de belastingdienst opeenvolgend genummerd worden.

    • #4239 Reageer
      admin
      Gast

      Nee hoor, van de belastingdienst hoeft het niet opeenvolgend genummerd te worden.
      Verkoopfacturen wel, maar dat zijn ze dan ook in Pap. Ook alle journaalposten (inclusief inkoopfacturen en verkoopfacturen) zijn opeenvolgend genummerd in 1 reeks. Dat is officieel wel een eis van de fiscus.
      Automatisch doornummeren van de inkoopfacturen heeft niet veel zin. De inkoopfacturen die je hebt ingeboekt zijn dan per definitie doorgenummerd, dus daaraan kun je ook niet zien of je er eentje vergeten bent in te boeken.

      Het enige wat je hoeft te doen als je inkoopfacturen inboekt is het boekstuknummer op de papieren factuur schrijven, je kunt dan zien dat deze is ingeboekt. Wil je een lijst van alle inkoopfacturen in het systeem dan open je via dagboeken het dagboek inkoop. Je krijgt dan een chronologische lijst van alle facturen die je hebt ingeboekt, je kunt zo dus alles weer nakijken. Doorlopend nummeren geeft je dus ook niet meer informatie.

      Als je toch perse wilt doornummeren dan kun je je eigen nummer voor het extern boekstuknummer zetten (is factuurnummer leverancier) bij invoeren.
      Dus zoiets : i.p.v. 20180004567 typ je bv : 0023 : 20180004567 . 0023 is dan je eigen nummer.

Weergave van 1 reactie thread
Reageer op: Boekstuknummer inkoopfactuur
Mijn informatie:




80 + = 86